יום שלישי, 5 ביוני 2012

יומולדת אנגרי בירדס (או: חזיר ירוק, באמת?)

מן הון להון הגיע דורדור לגיל 5 הנכסף וההתרגשות (שלו) עצומה מאין כמוה.
שבועות רבים הטנו, אורי ואני, שכם אל שכם מתכננים אל תוך הלילה את יום הולדת ימי הביניים לבקשתו.
מגיני אבירים שורטטו והצעות לתחפושת לנסיכות (נסיכות לוחמות כמובן) הועלו ונפסלו מייד.
לפני שבועיים חיזל"שנו כשהתקבלה ההודעה המרגיעה (אם כי מאכזבת..) שהילד בעצם מעדיף יומולדת אנגרי בירדס.

לצורך העניין זומנתי לפגישה בסלון ובה הוסבר לי הנרטיב המרכזי - יש חזירים ירוקים (למה ירוקים?) שגנבו לציפורים את הביצים (למה שיעשו את זה? איך הגיעו לקן?) הביצים הן ביצי זהב (?) והציפורים מאוד כועסות ורוצות לשחוט את החזירים (זה דווקא מובן). לכן הציפורים משוגרות מרוגטקות ובעצם מתאבדות (ואז מי יגדל את האפרוחים?) על המבנים שבנו החזירים (?). יש סוגים שונים של ציפורים שלכל אחת יכולת אחרת (אז איך לכולן אותו סוג ביצים?).
בקיצור השיחה היתה מתישה והבן המתבגר שלי איבד מהר סבלנות לנוכח אמו המזדקנת, המתעקשת להאחז באמיתות מהעולם הישן - זה הלא וירטואלי - בכדי לפענח מציאות חדשה. בעיה.

בהוצאה לפועל דווקא קל - אמהות משקיעניות ברחבי היבשת הגדולה כבר עמלו ולנו לא נותר אלא להנות מהפירות, מהקישורים ומהפרינטים החינמיים (-:
הרשת מלאה ברעיונות, רק מה? לכולן יש ביצים זהובות שבמקרה שמרו בצד מהפסחא ואת "טארגט" מטר מהבית עם רוגטקות קטנות במחיר מצחיק. אני עדיין מאלתרת, אעדכן בהמשך.
בינתיים ציירתי לו הזמנות, בדיוק כמו בשנה שעברה - בעט שחור - ושיכפלנו כך שכל הילדים בגן קיבלו וצבעו לעצמם, דור דיוח על התלהבות עצומה והוא עצמו צבע כבר 10 הזמנות לפחות וחילק לכל עובר ושב ברחוב...


















והאתגר השבועי יהיה זה:

כן זה כדור ים גדול. ז"ת זה מה שאורי הבין כשאמרתי לו "כדור ים גדול". ממש גדול. גדול עלי לגמרי...






 התכנון היה להכין ממנו פיניאטה בצורת חזיר ירוק כדי שהילדים יוכלו לכסח לחזיר הירקרק את צורתו המעוגלת אבל בקצב ההתקדמות הנוכחי (בשל גודלו. הוא גדול. כבר כתבתי?) נראה שהוא יוסב לדקורציה (-: אם בכלל. הוא עצום.

ליומולדת בגן דור ביקש עוגה עם סוכריות, מי שמכיר אותי יודע שאני מעדיפה לצייר 35 פרצופי אנגרי בירד על שקיות הפתעה - מה שלקח אגב חצי שעה בדיוק...- מאשר לאפות עוגה, אבל צלחנו את העניין.


 עשינו "יחד" דמויות לבקשתו וצבענו. כמובן שהוא ביקש את הדמויות הקנויות שמגיעות עם הארטיק (במחיר מופקע של 8 ש"ח לקרח על מקל), בגיל 5 עדיין רואים את גלגלי המוח שלהם עובדים.. אבל גם הוא מכיר את אמא שלו ויודע מתי כדאי לוותר ולהרוויח שעת יצירה (-:







וחולצת יומולדת מסורתית הוכנה גם השנה...
מי ילד מיוחד של אמא?

בבוקר הוא נזכר בזר פרחי לבד שהכנתי לשבועות בשנה שעברה.. נדרש עוד מנקה מקטרות מאחור להתאמה כמובן.














הפכתי חולצה  אדומה וציירתי עם אקריליק בשכבה עבה, מסביב אאוטליין עם מרקר שחור.
ויש לה גם צד אחורי בהומאז' לחליפות הכדורגל...
וואו, איך הוא נראה לי פתאום גבוה...
ובקשר לחזירים הירוקים? אין לי מושג. ירוק. תובנות יתקבלו בשמחה.
הניחוש שלי שיש כאן מחווה לד"ר סוס - שתורגם לעברית כ"לא רעב לא אוהב"  - או אולי קריצה לקהל שומר כשרות?




תאחלו לנו בהצלחה.. כל שנה מחדש אני מבינה איזה טראומה נחקקה בי בסרט "הקיץ של אביה".. זוכרת את הסצנה של היומולדת?
 בשבוע הבא פוסט תמונות עמוס.. השנה הבטחתי לעצמי לצלם (-:
נשיקות
בעיקר פורמת

9 תגובות:

  1. הי, פורמת, פורמת, סטופ!!! פיניאטה לא מכינים מכדור ים! בחיים הם לא יצליחו לפוצץ אותה! מה שאת צריכה זה עיסת נייר על בלון (את הבלון מפוצצים לפני המסיבה, נשארים רק עם עיסת נייר מיובשת, וגם זה - לא יותר מ-3 שכבות של עיתון, למרות שתמיד נדמה שצריך יותר. אשמח להסביר לך מניסיון של 2-3 פיניאטות תוצרת בית בעבר, אם את רוצה, איך להכין בדיוק. זה מה זה מבאס כשהם לא מצליחים לפוצץ... ואחרי שיש לך כדור - להוסיף אף של חזיר ולצבוע בירוק זה קלי קלות. רק צריך להכין מראש - כמה ימים טובים, כדי שיספיקו השכבות להתייבש.

    (הייתי חייבת להתפרץ - רק לא מזמן גיליתי את הבלוג שלך ותכננתי תגובה ארוכה להסביר לך בפירוט כמה אני מאוהבת, אבל פה מסתמנת פאדיחה גדולה, אז קפצתי בלי תור)

    השבמחק
    תשובות
    1. אל חשש! כדור הים יוצא ונשארת רק שכבת הנייר (תיכננתי באמת 3 שכבות). או שלא - אורי הצליח להפעיל את המטרות בלילה בדיוק עליו - ואז הוא יצבע ירוק עם שכבה אחת ורק יקשט לנו את הגינה...
      ותתפרצי בשמחה! אין לנו זמן לנימוסים והליכות (-:

      מחק
    2. הו, פיווווו (קולות של אוויר יוצא מבלון ים). איזה מזל. הייתי גם אני מצטרפת לדיל של אני אאפה לך מה שאת רוצה ואת נגיד תציירי לי כבשה מידי פעם, אילו היתי גרה במרחק סביר ממך, אבל החוזה כבר נחתם עם אנונימי ואין להשיבו :(. אלינו עדיין לא הגיע הנאראטיב המופלא שתיארת, תודה לאל, אבל אני אנצור את ההסבר, למקרה שיגיע, כי אין ספק שהדור הצעיר לא יצליח להסביר לי את זה טוב כמוך. אכן תמוה.
      ובכן, אומר בקצרה שזה הבלוג שלקח לי הכי פחות זמן בהיסטוריה מרגע שנכנסתי אליו לרגע שעשיתי עליו מנוי, וגם אח"כ נאלצתי לכלות כמה ימים שבכלל לא היו לי פנויים (לעזאזל איתך) ולקרוא הכל הכל אחורה עד ההתחלה. את אדירה. תקצר היריעה להסביר למה (בכ"ז לא מקובל תגובות ארוכות מהפוסט המקורי)

      מחק
  2. יש לי דיל עבורך. אני אאפה לך את העוגות ואת תאיירי לי את ההזמנות הן מעלפות!!!
    Lmtc

    השבמחק
  3. מזל טוב לדורדור הגדול!
    ובהצלחה לאמא המוכשרת שלו :-)
    אני בטוחה שיהיה מעלף כהרגלך...
    מחכה לתמונות!

    השבמחק
  4. את קורעת כהרגלך,,
    מוכשרת שכמותך.
    יש לי דיבור איתך.

    השבמחק
  5. איזה רעיונות מקסימים, ואיזה כיף זה לתכנן ולהפיק ביחד את יום ההולדת! החולצה מקסימה, וההזמנות משגעות - אני מאמצת לגמרי את הרעיון של הזמנות צביעה (אז מה אם יש לי עוד כמה שנים...:-))!

    השבמחק
  6. איזה אמא אלופה יש לדורדור! ואני גם לא מבינה כלום בחזירים ירוקים וציפרים כועסות ולמזלי הנוער שלי הבין שאין אפילו מה לבזבז זמן על הסברים.

    השבמחק