יום שבת, 11 בפברואר 2012

ששש.. סוד!

נחמה המקסימה הזמינה אותי להשתתף בבלוג הופ - מסע הדילוגים הסודי שלה - אז הנה אני כאן
ואם הגעת בדילוג אמיץ ברוכה הבאה!
ניקיתי את הדסק-טופ (אבל ממש קצת - גם כי הטכנאי של נטויז'ן כל פעם מתעלף לי בטלפון..), רוקנתי את סל המיחזור ואני מוכנה לאירוח (-:

ואם תהית מה זה בלוג הופ? מדובר בכמה בלוגים שמזמינים לעבור האחד אל השני, ובמסע של נחמה זוכים בהדרכת וידאו סודית - כל הפרטים בסוף הרשומה, נשבעת!

בקיצור, נחמה הזמינה אותי להשתתף וכל שביקשה היא שאצור משהו שקשור לסוד.

ברור שישר חשבתי על זהות סודית (באטמן?), אבל מכיון שעד שדורדור יעבור את שלב גיבורי העל אנחנו נזקין כאן, ניסתי לחשוב על זהות סודית קצת אחרת. האם יקרה הנס וגם לבנות תתגלה זהות סודית?

טוב, היא אולי לא מגניבה כמו באטמן אבל יש בה קטע -

הבובה המתהפכת, המכונה בלעז Topsy turvy doll

וככה היא נראית בגרסה שלי:




בצדה האחת ישנה ובצדה השני ערה, חיה ובועטת.

(תודי שהיא לגמרי הסגנון שלי... מבעיתה קצת..)







הצד האהוב יותר על אלולה:


נמה לה את שנתה בכותנת הלילה..







והנה הסוד שמתגלה בהיפוך החצאית:


הבובה מתהפכת, החצאית גולשת.. והיא ערה!

חמוד, נכון?

טוב, היא קצת צוענייה מפחידה עם ידיים קצרות המנבאות עתיד קודר, אבל הקטע הוא הסוד (-:






קצת היסטוריה :
פעם פעם ( בערך בשנת 1900 בארה"ב) היו מכינים את הבובה הזו כשצדה האחד עלמה לבנה וצדה השני משרתת שחורה, קראתי שלא הצליחו לקבוע עבור מי הן יוצרו - עבור ילדות העבדים או ילדות האדונים, לי יש איזו תאוריה..


לילדות שחורות אסור היה לשחק בבובות לבנות, אז הסיפור מספר שכשהיה מתקרב האדון היו מייד הופכים את הבובה והיא היתה שחורה.
התקופה הזו מזעזעת כ"כ (אני קוראת עכשיו את "ההיסטוריה העממית של ארה"ב", ממש לא ספר נעים ללפני השינה..) שרק הסיפור הזה היה חסר לי.

הורסיה השנייה גורסת שהילדות הלבנות שיחקו בה וכך יכולה להיות בובה משרתת לשאר הבובות.
עדיף?






מאוחר יותר החלו לייצר אותן עם ראשי בובה בסגנון הזה:
ויש טוענות שהבובה הזו בכלל עוצבה ע"י ה"ממיז", האומנות השחורות של הילדות הלבנות ומדגימה כמה קשה היה התפקיד האמהי החצוי שלהן - כשהילדה הלבנה, שאינה ילדתן הביולגית ישנה (מוסתרת), הן יכולות להיות עם ילדיהן וכשהילדה הלבנה קמה - הילדה השחורה מוחבאת.











אני חושבת שזה מרתק לבחון היסטוריה "אוראלית" - כזו שמסופרת מדור לדור ולא שמישהוא אחר (לבן, גברי, עשיר..) החליט לכתוב בספרים - דרך בובות עבודת יד. מסתבר שאני ממש לא היחידה שחושבת ככה וגם גוגל מסכים איתי (-:

בינתיים... הבובה קיבלה תפנית והפכה למספרת סיפור - היו כאלו של זהבה ושלושת הדובים, כיפה אדומה ו-קלאסית להיפוך תפקידים: לכלוכית.
(הנה הגזרה לרכישה של לכלוכית=סנדרלה)


















הרבה אקרילן מולא בראשים, נזרק לאשפה ו-בסוף גם בטח הגיע לאיזה נהר.
הנה כמה נוספות להשראה:

1. הורסיה היפה יותר (משלי, כן? לא משהו אסתטי עולמי) לבובה הישנה-מתעוררת.
2. נאיבית וחמודה במיוחד שאלולה בטח היתה אוהבת יותר (-:
3. מפלצות מעולות! כמה חכם הפתרון של הרגליים-אוזניים (-: שבטוח עוד אנסה השאלה למה?
4. ז'אנר הסבתא שהופכת לכיפה אדומה או לזאב.. בבובות האלו משתמשים בכל 4 הצדדים של הראשים ויוצרים את כל דמויות הסיפור - סבתא, זאב, כיפל'ה (במקום רק בשני צדדים כמו בבובה שאני הכנתי).
לי ממש קשה עם הבובות האלו אבל בטח יש איזה צידוק שקשור להתפתחות הילד והדמיון (ואת מי זה מעניין, הרי?).



מצאתי הדרכה אחת מקיפה אבל לא ממש לטעמי והחלטתי לפצח את העניין ולאתגר את עצמי בכמה שיותר קיצורי דרך (-:
בערך באמצע העבודה הבנתי שיש גזרה והדרכה בספר.. שאפילו יש לי ! (ועד עכשיו, ובעצם גם עכשיו, היה לא שימושי בעליל למעט מקרה אחד) לא נורא.


הבובה שלה סופר מתוקה אבל כמובן מורכבת (גם בפרטים וגם בשלבים) - שתדעי שיש.









אז - מחר ההדרכה המצולמת תעלה, עם כל קיצורי הדרך והעידוד לחוסר מושלמות שבו אני דוגלת (-:
בינתיים עוד סינדרלה לילדות גדולות..



עכשיו. כל מי שהתמונה האחרונה עשתה לה רע -

ידיים שהופכות לרגליים, אסוציאציות של תאומות סיאמיות שטרם הופרדו או חלילה לידות בגיל מוקדם מדי.. (למה הראש הזה מבצבץ לה מתחת לשמלה??)
אני אמפתית לרגשות הסותרים - וגם כאלו שנגעלים יש שמה ברשת - אבל.. הן כלכך חביבות לעשייה אז אולי רק עוד אחת, טוב?





אני חייבת להצליח עשות אחת "יפה-יפה-באמת". למתנה או משהו כזה (-:


אוי! אלולה נרדמה! ששש... (צחקוקים חנוקים) לא! היא ערה! (צחוק מתגלגל).

טיבם של משחקי-הלהיט לפעוטות הללו שהם נמאסים עלי מהר מאוד. עלי. אלולה לעומת זאת cant get enough .
תקוותי העיקרית היא שאולי נצליח להסיט את תפקיד גיבורי המשחק מאיתנו לבובה החדשה.



גם כשהיא "נרדמת" זה עם פתי-בר בפה.. מקסים ואלגנטי!

רגע-רגע-רגע...
בלוג-הופ: מה בדיוק עושים?

1. עוברים בין הבלוגים ו"אוספים" מכל אחד אות - האות הראשונה (שלי!) היא נ'. בבקשה (-:

2. לאחר איסוף האותיות (לפי הסדר) מרכיבים את הסיסמא (הסודית!) ומדלגים לאתר סודות מחדר התפירה.

את הסיסמא מקלידים בעברית, לפי הסדר של הבלוגים המשתתפים בבלוג הופ, וההדרכה הסודית שלך.

לכבוד הוא לי להזמין דילוג לבלוג של רחלי גזית (הלא היא שניצל13)!

שבוע טוב ונשיקות
בעיקר פורמת
(אני לא חושבת שהיה פה אי פעם פוסט עם כלכך הרבה קישורים... שרדת?)

20 תגובות:

  1. איזה יופי!!!!
    הזכרת לי נשכחות :-) כשהייתי ילדה היתה לי כזו בובה "מתהפכת" - בצד אחד כיפה אדומה ובצד השני הזאב. זה היה להיט אצלנו בבית! מעניין לאן זה נעלם...

    השבמחק
  2. רעיון מעולה וסודי במיוחד,
    יש לי כזאת כיפה אדומה, בצד אחד כיפה אדומה ובצד השני הזאב והסבתא, (הכובע של הסבתא מתהפך פעם הוא סבתא ובצד השני הוא זאב).
    בהצלחה לכל אוספות האותיות. מחכה לכן בסוף עם הדרכה מעולה במיוחד.

    השבמחק
  3. וואו, פוסט מרתק!
    גם לנו היתה בובה כזאת, של זהבה שקניתי לילדים לפני כמה שנים,
    אבל לא ידעתי את ההיסטוריה מאחורי זה, תודה!

    לימיצ

    השבמחק
  4. וואו!!! היא פשוט מטריפה! אני כלכ ך אוהבת את היצירתיות שלך, שאני רוצה לאחל לך שלא תצליחי אף פעם לעשות בובה "יפה-יפה"! :-))) וגם הזכרת לי את הבובות המקסימות האלה. הכרתי אחת כזו של כיפה והזאב כילדה. היא לא הייתה שלי, היא הייתה של סתיו, ותמיד רציתי אחת כזאת! :)))

    השבמחק
  5. טוב אפשר לסמוך עלייך שתבצעי מחקר היסטורי מעמיק... לא יודעת מה את רוצה מהבובה שעשית-מתוקה לגמרי. הולכת לדלג ובעיקר מתגעגעת.

    השבמחק
  6. טוב, לא הצלחתי לעוקב אחרי טיול הסודות הזה, אז עד שיהיה לי חשק לנבור שם בעובי הקורה אני פשוט אתמוגג מהבובה שלך!
    הבובה עצמה מיוחדת ונהדרת וכ"כ אהבתי שהיא לא "יפיופית קלאסית" אלא אחת עם אופי(ולא, היא לא מבעיתה כלל).
    וממש היה נחמד לגלות שלא רק אני קניתי את הספר המקסים והמצולם נפלא של wee wonderfuls ולא עשתה משם כלום (אם כי הצילומים כ"כ מקסימים שלפחות אחת לכמה שבועות אני מתיישבת איתו ונשבעת שאכין משהו!)
    הא, ותודה על ההיסטוריה המקיפה על הבובה הזו, החכמתי!

    השבמחק
  7. פורמת אהובתי, מזמן לא נשארתי פעורת פה ככה מפוסט, קראתי בנשימה עצורה את כל סיפור "ילדה שחורה-ילדה לבנה", ומאוד נהניתי מהתמונות של הבובה "ערה מפלצת-ישנה קצת פחות מפלצת", ובסוף מהתמונה של הקטנה שלך עושה כאילו היא ישנה עם הביסקויט ביד, אח, איזה מותק....
    נשיקות
    מקופלת

    השבמחק
  8. סיפור מרתק ותמונה יפהפיות. לנו יש פיטר פן וקפטן הוק, והם חלק מסדרה של בובות מתהפכות מהאגדות שיש לקנות בחנויות של מוזיאונים (בארץ, למשל במוזיאון תל אביב).
    הבאת לי חשק עצום לתפור אחת כזאת.

    השבמחק
  9. וואו !!! מהיכן להתחיל?
    אולי מזה שגם אני חשבתי לתפור בובה כזו, אבל כשאני רואה את שלך, אני שמחה שלא ניסיתי בכלל.
    להמשיך מזה שהבובה שלך מקסימה והתמונות של הילדה שלך משחקת אתה בכלל קטלוגיות (מתאימות לקטלוג) ונפלאות ביותר.
    ולסיום- ממש אהבתי את שילוב האינפורמציה בפוסט, הבובות השחורות- סיפור מצמרר ומעורר מחשבה (אישית, נראה לי שהגרסה שזו בובה של ילדה שחורה שנאלצה להסתיר את הבובה, נשמע לצערי, יותר הגיוני).
    סוד מוצלח בהחלט!

    השבמחק
  10. פוסט מעניין במיוחד.... הרעיון שלך מקסים והסיפור כמה שמזעזע ככה מעניין.. מחכה בקוצר רוח להדרכות שלך!

    השבמחק
  11. אדיר!
    רעיון סודי וקסום, והביצוע החופשי שלך נהדר, הפנים נהדרות בעיני, רק האף עושה אותה באמת קצת מפחידה, אבל אם אלולה מצליחה להרדם (ועוד עם ביסקויט בפה - איפה יצחק קדמן כשצריך אותו? :-)) אז כנראה שהיא רגועה...
    על הדרך למדנו קצת היסטוריה אז בכלל פוסט משובח!

    השבמחק
  12. שלום פורמת
    הפוסט מקסים ואני מצטרפת למחמאות על ההיסטוריה, תודה.
    לי אמנם לא הייתה בובה כזאת אך הייתה לנו בובה שמצד אחד היא בת ומצד שני של הראש היא בן, ובאמת מה עלה בגורלה??? לא זוכרת.
    לפני כמה שנים טובות בחנות על יד ביתי מכרו כזאת בובה ולצערי לא קניתי אותה, אם למישהי יש תמונה של בובה כזאת אשמח לצרף אותה לתמונות שלי על המחשב.
    תודה יוצרת בשרון.
    :)

    השבמחק
  13. החזרת אותי לילדותי.
    הייתה לי בובה כזו תפורה ע"י סבתאי
    איך אהבנו אותה כולנו

    השבמחק
  14. נדוש אבל גם לי היתה בובה כזו כשהייתי קטנה. איך אהבתי אותה ואת הבד שממנה היתה עשויה והשיער...בחיי, כשאני רואה את בתי צופה היום בסדרות כמו קופיקו עונה 2 ודורה, אני תוהה מה יישאר לה בזכרון והם הוא יהיה מקסים כשלי.

    השבמחק
  15. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  16. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  17. My family members every time say that I am wasting my time here at
    net, however I know I am getting familiarity everyday by reading thes
    pleasant articles or reviews.
    My web site: Loma asunto Bodrum

    השבמחק
  18. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  19. Hello, just wanted to mention, I enjoyed this post. It was inspiring.
    Keep on posting!
    my website > golden virginia

    השבמחק