יום שלישי, 14 ביוני 2011

עוד יומולדת.. רשומה קמצנית והדרכה מצולמת

ימי הולדת של הילדים הם פסטיבל מתמשך מדי של חגיגות, אצל דור למשל הנהגנו מסורת סופ"ש בים עם החברים שלנו, יום הולדת משפחתית וכמובן היה גם אירוע בגן בשעות הבוקר.
השנה נפתח בפנינו עולם חדש: ימי הולדת לילדי הגן אחה"צ.. דורדור הבהיר שאין מנוס ובגלל שאנחנו קטנים (אחרונים בתור) זכיתי לראות את הסטנדרט הרווח שכולל מפעיל, פיצות, עוגת בצק סוכר, הפתעות ועוד היד נטויה.
מפעיל זה לא ממש אני (למרות שיש סיכוי טוב שאחרי השנה זה יהיה ממש "אני") אבל היינו חייבים לעשות מעשה - בתור התחלה אירוע הים הפך לטיול משפחות כללי, שלא מצריך ממני השקעה של יומולדת (וזה אפילו קרה בלי ששמתי לב, אז תודה לחברים היקרים!) ואח"כ החלטנו לדחות לו את יום ההולדת.
כבר שמעתי זעקות בעניין אבל לדעתי בגיל 4 לא ממש חשוב אם היום הולדת בתחילת יוני - כשאמא בשיא הלחץ בעבודה - או בתחילת יולי - כשאבא חוזר ממילואים סופסוף... אז ככה החלטתי וזה מה שיהיה (-: אני בטוחה שעוד אלאה אתכן רבות במגה-אירוע המתקרב הזה אבל בינתיים - עוד כמה ילדים חגגו יומולדת.

בגן של דור יש 35 (!) ילדים, לכל אחד מסתבר יש יומולדת.
עכשיו תעשו חישוב מהיר של המתנה הכי זולה בעולם ותבינו שאנחנו מוציאים כמה מאות ש"ח על העניין - לא עדיף שכל הורה יקנה לילד שלו פליימוביל שווה ב500 ש"ח ונחליט שזה מכל הגן? אבל עד שהצעת הייעול המדהימה שלי תעבור (קודם מישהוא צריך להציע אותה..) הנה הדרכה מאוד מאוד קלה למתנת יומולדת זולה/מושקעת/אישית שאפילו די מוצאת חן בעיני הילדים.


הקונספט: לקנות הפתעה ממש פשוטה אבל לשדרג את ה"עטיפה" .










החומרים הדרושים:

1. תיק ספרייה (בין 3 ל-5 ש"ח), אפשר לבן ואני אוהבת את אלו מהג'ינס.
2. שארית בד, אפשר חתיכות קטנטנות שאת מתביישת להגיד ששמרת. זה לאותיות השם.
3. בד לאפליקציה: זה יכולה להיות פיסה עם ציור או סתם בד ולגזור ממנו צורה חביבה.
4. פליזלין, ושוב להוציא את כל השאריות (רק אני שומרת אותן?? 14 ש"ח למטר.. באמת..)
5. מתנה קטנה כמו חוברת הפעלה (אני קניתי ב3 ש"ח כ"א), משחק קטן - בקיצור הפתעה מהסוג הזול והכייפי.

וגם - ענייני תפירה: מכונה, חוט וכו'



וככה זה הולך:
עושים לתיק בוקסינג






הופכים את התיק לצד שמאל (1), תופסים את הפינה כמו בצילום (2), מסמנים קו 5 אינצ' מהקודקוד, אפשר כמובן גם פחות (3)








מחזקים בסיכות ותופרים על הקו שסימנו (4) ולא שוכחים לעשות אותו דבר משני הצדדים, ככה זה נראה עכשיו (5)
גוזרים ליד קו התפר את משולשי הקצה המיותרים (6)
ויש לנו תיק עם בוקיסנג (-:






















עכשיו לחלק המבאס: מגהצים פליזלין על האפליקציות.

כאן כל אחת ורמת הקמצנות שלה.. אני גוזרת קודם די קרוב לצורה המקורית ואז מגהצת.. זה הזמן להשתמש בכל השאריות!




גוזרים אותיות שם (7) גוזרים צורות לאפליקציות (8) ומגהצים לפליזלין (9) - או שפשוט מגהצים פליזלין לבד שבחרת ואז גוזרים - הרבה יותר קל כמובן (-:
תופרים

















לתיק של ספיידרמן הוספתי תפרים שיראה יותר "קופסתי" ככה:


תופסים בסיכות את הצדדים בין פינת בוקיסג אחת לקצה עליון ותופרים.. ואז גם בשלושת הצדדים האחרים.








לדעתי זה ממש לא הכרחי ואני אוהבת את הגרסה הפשוטה פשוטה..


אפשר לראות את ההפתעות בפנים.



















ולבנות זה אפילו יותר קל, כי אפשר לגזור אפליקציית לבבות (-:
כאן גזרתי חתיכונת ממגבת איקאה (10 ש"ח בסייל עבר) שקניתי למען הבד.. מגבות לבנות במטבח זה לא לבית שלי.




בחירת הצבעים של דור אז יצא פחות מוצלח.. אבל אני מקפידה לשתף אותו בכל התהליך ומרוויחה את האפשרות לעשות את זה בשעות ה"איכות" שלנו ((-:















בתחילת השנה עשיתי איתו גם קופסאות אוצר על בסיס אותו רעיון


בפנים שמנו פיה קטנה וצמיד יהלומים מנצנץ.. האמת שאין לי מושג אם היא אהבה את זה אבל לנו היה ממש כייף להכין (-:

העניין הוא למצוא קופסאות שלא יכולות לפצוע כשמכניסים יד פנימה (מטרנה ושות' לא עוברות את המבחן)







והכי חשוב (לא לילד היומולדת אני מניחה) היא הברכה



זה כלכך מצחיק לראות מה הם מברכים.. אני ממש שמחה שלשם שינוי תעדתי משהו שהוא עשה.

אני בטוחה שנעה הקטנה מאוד העריכה את הדקדקנות בפרטים - גם טרקטור מעופף וגם טרקטורון מעופף. החיים במושב. בורגני.









בכל מקרה, יומולדת בבוקר בגן כבר חגגנו. הראתי לדור צילום של עוגה עם פליימבויל שמצאתי ברשת והוא התלהב ויצר את הקומפוזיציה המופלאה הבאה:

הדמויות החביבות עליו ליד מדורת השבט...

ומשמאל תמונה שצילמה הגננת.
איך הוא מתרכז במשאלה.. מעניין מה הוא ביקש.

(אני כמובן יודעת מה הוא ביקש. אופנוע עם שלט. מה, לא רואים שהוא ממש מתרכז?)




ומכיון שהוא היה מעורב בהכנת התיקים לא הצלחתי להתחמק מלהכין גם לו - ביקש חולצת יומולדת עם באטמן שכתוב עליה דור ו-4. המון חופש יצירתי יש לי בבית.

ושמחתי שהכנתי לו אותה - בבוקר הוא קם וזינק למכונה לראות אם משהו התקדם בלילה וקריאות ההתפעלות! שווה כל רגע (והאמת שלקח 15 דקות אז באמת שווה כל רגע!)

בצהריים הכנתי לו נקניקיות ואישרתי "פיקניק" מול הטלוויזיה - ככה חוגגים יומולדת!
ואמהות מצטיינת (-:




יאללה אני חוזרת לפרוייקט העל (לא, לא קידום הקריירה האישית/מציאת מבנה מגורים הולם יותר/הכנת תוכנית עסקית שגם תעבוד בפועל/עוד פרק של רמזור) - יומולדת פיטר פנים וטינקרבליות (או פיטר פניות וטינקרבלים - כל ממוני, אם זה יקרה, ייתרם לעניי המושב) יש לי כבר תיקיית "השראה" וטבלת אקסל! רעיונות מעבר לשרשרת דגלים יתקבלו בברכה..
נשיקות
בעיקר פורמת

8 תגובות:

  1. גל, את אמא מקסימה והרעיון שלך מדהים
    קשה לעניין היום את הפספוסים, אני אומרת לך כגננת אבל לפעמים דמות של "כוכב על" עושה את זה ותיק זה רעיון נפלא.
    אני בטוחה שהילדים שקבלו את המתנה שמחים ומאושרים
    ענתיס

    השבמחק
  2. ...מה שיש לי לכתוב לאחר שקראתי את הפוסט הזה (בלי לנשום...) זה וואו אחד גדול. שאפו על התיקים, אילו רק ידעתי לתפור (בקושי מכניסה חוט למחט...).
    תיק המתנה מדליק ביותר וכולי הערצה (-:

    השבמחק
  3. כל הכבוד על ההשקעה במתנות לחברים תזהרי רק שלא יתרגלו הסטנדרטים שלהם עולים עם הגיל, ובהצלחה בפרוייקט הגדול.

    השבמחק
  4. מגניבות האפליקציות שלך, מלאות שמחה!
    שדרוגי התיקים עם הבוקסינג זו כבר בכלל מתנה בפני עצמה...ואם את מחפשת את השיטה הקמצנית ביותר שגם שומרת על המגהץ מכל הגלישות של הפליזלין החוצה (כי התקמצנתי והפליזלין יצא טיפ'לה יותר גדול מהשארית...) - תגזרי את צורת האפליקציה כבר מהפליזלין ואז תגהצי... הגזירה השניה של הבד כשהפליזלין הגזור דבוק זה כבר צ'יק צ'אק.

    השבמחק
  5. (עוד) פוסט מצחיק ומהנה.
    אתחיל דווקא מהסוף: תיקיית השראה וטבלת אקסל נשמע כמו התחלה מבטיחה, נקניקיות מול הטלויזיה זו כנראה ההגדרה לגן עדן כשאתה תחת גיל 6, התמונה של דור מרוכז באופנוע על שלט מקסימה והתיקים - מתוקים אחד אחד.

    השבמחק
  6. אהה לפה הולך האל בד...שיהיה בהצלחה, שופעת רעיונות את

    השבמחק
  7. התיקים נהדרים. מצד אחד אני אומרת תודה רבה שאצלנו ימי ההולדת אחרי הצהריים היתחילו רק בגיל 6 מצד שני אז לא תפרתי כך שלא יכולתי לנפק מתנות יצירתיות ואף כלת בת מצווה לא חשקה נפשה ביצירות שלי...:-(

    השבמחק
  8. את לא נורמאלית בובה.
    מקסים כרגיל, אבל עדיין הם בני 4...
    והעוגה להיט.

    השבמחק