יום רביעי, 14 ביולי 2010

כובענית מטורפת


בחיפוש אחר ההדרכה שתזכה לארח אותי למשך לילה מצאתי את השישיה המובילה שלי בהדרכת כובעים לקטנים שביננו.
אלו הדרכות מוצלחות לטעמי מבחינת תוצאה אבל לא פחות חשוב מבחינת ההדרכה עצמה (אם אני מבינה כולן יבינו...),

קבלו את קולאז' הכובעים הקייציים
(בטח קייצי - לא ראיתן שהמספרים מופיעים על שמשות חמודות? מושקע כאן!):
1. כובע קייצי, הדרכה לא מפורטת, הגזרה בקנ"מ אבל בהחלט חמוד ופשוט.
2. הדרכה נהדרת בעברית ל"כובע קיבוצניקי", יש לי אחד כזה והגזרה הזו מעולה לקטנטנים לטעמי (נוח במנשא שאין בד מיותר בגב).
3. דרך tamars links הגעתי להדרכה הזו, כייף למצוא הדרכה לבנים (כמובן שזה בעיקר תלוי בדים, אבל יש משהו "בני" בגזרה), אם תצליחו להחזיק מעמד עד סוף הרשומה תוכלול לקרוא משוב מפורט עליה (-:
4. כובע ה4 ליולי של purlbee, הדרכה מאוד פשוטה וחביבה.
5. הדרכה מצויינת והבד שהיא משתמשת בו מתוק להפליא בעיני.
6. כובעי קיץ עם סרט אלכסון שמחבר בין הפלחים אליו הגעתי דרך הקישורים של פרפרים.

התלבטות קצרה, קריאה מדוקדקת של כל ההדרכות וספירת מלאי הכובעים בבית הובילו אותי להתחיל (דרך הקישורים של תמר) בהדרכה הזו :

יכול להיות שהורשמתי יותר מהילדון המתוק בחולצה המכופתרת שמדגמן בצורה הו כה מופלאה?


אלו הבדים שנבחרו לפרוייקט...
כשהדוגמן המיועד שלי הבין שמתעתד להתפר כובע הוא התעקש לבחור את הבדים, בדרך כלל אני בעד - עד שמגיעים לי לינשופים..
נאלצתי לסגת ובד הינשופים השמור היטב הוקרב על מזבח הנסיון.

אני מנצלת את הבמה (כאן הוא לא יכול להתווכח בשל סיבות טכניות כאי ידיעת קרוא וכתוב) לחזור על משנתי:
"ינשופים בלילה" זה לא בד לכובע קייצי! מה הקשר בכלל?!








כך איבדתי את התקווה לקולאז' מתוק מתוק ועם זאת גברי כמו זה:










וזה מה שיצא...

הכובע יצא לי יותר "דלי-לבריכה" ממה שחשבתי,
אני מרוצה מהצבעים ומחבבת את שני הצדדים אבל דבקה בעניין חוסר התאמת המוטיב לכובע קיץ מקומי... גם הגזרה מזכירה יותר מדי טיול באלפים: כן, צריך להתגונן מפני השמש אבל גם לרכוס את הפליז המחמם עד הסוף.. בקיצור לא משדר לטעמי מספיק אוירת קיץ ישראלית.




הלקח העיקרי והחשוב שנלמד הוא (שוב) למדוד!

אני עורכת מדידות לילה על בסיס קבוע - כך למשל אם אני תופרת שמלה לפיצית אני מתגנבת למדוד אורך ובד"כ מוצאת את עצמי מצמידה בדים לפעוטות ישנים בלילות, ככה אני.

גם הפעם, כבר בתפר הראשון, זינקתי למדוד את היקף הראש.. כמו שאתן מבינות הוא חובש את הכובע תוך שימוש בכח פיזי מתון ועדיין היה מאוד, מאוד, מאוד קשה לשכנע אותו לתת את הכובע לדוגמן עם מידות ראש נורמטיביות לגיל 3.

אני אוהבת לפרש לפעמים רכושנות ילדותית כמחמאה (-:


או. זה כבר נראה נוח.

ותודה לדוגמן האלטרנטיבי.









ועכשיו לחויות ולכמה מסקנות מההדרכה:

* העבודה כולה ארכה כשעתיים וחצי, די הרבה זמן לכובע (בשבילי).

הרעיון הוא תפירת שני כובעים מהגזרה וחיבור פשוט ביחד .

והשלבים שלקחו הכי הרבה זמן:
הגזירה.
האפליקציה.
בהדרכה היא מציעה להוסיף פליזלין לבדים דקים במיוחד, אני החלטתי להוסיף לבד אחד (בד הינשופים) למרות שהוא לא דק ושמחתי מאוד על ההחלטה.
כמובן שעוד גזירה וגיהוץ מאריכים את זמן הביצוע.
בהדרכה ישנן אפליקציות משני צדי הכובע - אני השתמשתי בבד עמוס מצד אחד ולכן ויתרתי על התענוג הדו-צדדי. בצד הכתום השתמשתי בשאריות מצד הינשופים ותפרתי אפליקציה תואמת (גיהצתי על פליזלין, הצטערתי שנגמר לי הפליזלין הדו-צדדי, השלמתי עם העניין, גזרתי בזהירות במספרי הציפורניים היעודיים לאפליקציות... ותפרתי במכונה).


* בחיבור הבד המקיף את הראש לשוליים של הכובע ההדרכה מורה לגזור חתכים בחלק השוליים ואז להתאים את שני החלקים יחדיו: החלק הזה היה בעייתי מבחינתי, אני מודה שלא הבנתי את התועלת בו עד הסוף – החלקים מהגזרה דווקא התאימו מצויין עד שחתכתי כמו בהוראות ואז בעצם חלק אחד התרחב לי .. הייתי די מתוסכלת מהעניין ולקחתי מאוד אישית את שארית הבד שהתעקשה להגרר איתי עד סוף התפר.. זה קרה לשמחתי רק בכובע הכתום בו לא עשיתי שימוש בפליזלין.

הפכתי ואכן אין הרבה הפתעות (-: נותרו לי 2 קפלים (בתמונה רואים יותר.. לא יודעת למה..) שמאגדים בתוכם את הבד שלא הצלחתי להתאים בצורה מושלמת ממש.



החלק השני היה בד הינשופים שגובה בפליזלין ועכשיו הבנתי את החתכים – היה באמת קל לתפור כך והבדים התאימו. טוב לא על הסבב הראשון – בחיבור הראשוני עדיין התקשתי קצת, וכמובן שטרחתי להצדיק את שמי:
כאלו (התמונה התחתונה משמאל - תפירה בה הצלחתי לשלב מספר חלקים לא קשורים..) היו לי שלושה, שאותם פרמתי במהירות ותיקנתי.
את החלק האחרון כבר נהנתי לעשות (-: יתכן ובאמת כדאי להשתמש בפליזלין בשני הצדדים למרות שהיא השתמשה רק בצד אחד בדוגמא.




* בחיבור החלק האחרון אני ממליצה להוסיף טיקט או החתמה:






אבל כדאי משהו קצת יותר קטן ממה שהיה לי...




*כאמור כשהגעתי לתפור את החלק הראשון הגיע השלב בו אני מתגנבת לחדר ובודקת עם סרט מידה את הראש הקטן.. אופס! לא כל כך קטן כמו שחשבתי.. יאמר לזכותה שהיא כתבה 19 אינצ'.. מתוך שינה מדדתי לו 20 אינצ' מה שכמובן גרם לי להשקיע יותר מאותו הרגע.. כי זו תהיה מתנה!
לא לקחתי בחשבון שכבר הוכרזה בעלות על הכובע. ממליצה בחום למדוד היקף ראש לפני התפירה (אם זה לא היה ברור).


ההדרכה נחמדה, מספיק צילומים והסברים ברורים מאוד. המסקנות שלי הן תמיד אותן מסקנות: לא לעבוד בלילה..למדוד קודם.. להחליט בעצמי על הבדים.. אני משוכנעת שאסיק אותן בהצלחה שוב גם לאחר הפרוייקט הבא (-:
ותודה לגברת הנחמדה שגרמה לי לשבת ולעשות ! והתמונות שלה משגעות.

עכשיו אני צריכה לאסוף את עצמי להשלמת פרוייקט הכובעים ולתפור גם לי אחד!

תודה שנשארתן,


נשיקות, בעיקר פורמת.


































































































4 תגובות:

  1. פשוט מהמם, את אלופה בובה.

    השבמחק
  2. יצא לך אחלה כובע ואחלה דוגמן מדגמן אותו, מה לעשות שיש לנו זמן רק בלילה לתפור.....ד"א לא כל ההדרכות מדוייקות, הכי טוב ללמוד לבד לקחים מתוך נסיון ואני עצמי אוהבת לפרום אבל מסיבות אחרות.
    בהצלחה בכובעים הבאים...בד הינשופים משגע, ישל ו טעם לקטנצ'יק.

    השבמחק
  3. יצא כובע חמוד מאוד
    גם אני רציתי לתפור כזה לבן שלי אבל אני לא מצליחה להגדיל את הגיזרה

    השבמחק
  4. תודה תודה, היא כותבת שהיא עובדת על גזרה לגדולים יותר אז אולי אם נחכה בסבלנות.. (-:

    השבמחק